Jak rozpocząć pozycjonowanie strony internetowej? Czy potrzebne mi SEO lub audyt?

Poniżej znajduje się kilka pojęć bardzo mocno związanych ze skutecznym pozycjonowaniem stron, zapraszam do zapoznania się z moimi doświadczeniami w tej dziedzinie.

1. Audyt

Audyt strony www jest niezbędny do odpowiedniego i efektywnego pozycjonowania witryny, dzięki niemu można znaleźć najsłabsze punkty strony, które bezpośrednio przekładają się na jej powolne działanie oraz na słabszą pozycję w wyszukiwarkach.

Dzięki przeprowadzeniu kilkunastu audytów na różnych stronach internetowych oraz dogłębnej ich analizie zdobyłem niezbędne doświadczenie w tym zakresie. To przekłada się bezpośrednio na efektywność pracy i umożliwia przyniesienie dużo  lepszych wyników w przypadku kompleksowego podejścia do pozycjonowania i SEO.

2. SEO

Odpowiednia optymalizacja samej witryny jest najważniejszym fundamentem, na którym buduje się wysoką pozycję w wyszukiwarkach. Ze słabymi podstawami SEO dalsze pozycjonowanie będzie bardzo utrudnione lub nawet niemożliwe. Należy jednak pamiętać, że dobre SEO zaczyna się od poprawnego audytu.

Posiadam doświadczenie z zakresu optymalizacji stron oraz sklepów internetowych (główne platformy, na których pracuję to: wordpress, shoper, prestashop), które pozwala na wyeliminowanie największych problemów strony, przyspieszenie jej działania zarówno w wersji desktop, jak i mobilnej. Poniżej przykład strony przed i po optymalizacji.

Przykładowa strona przed optymalizacją przetestowana narzędziem od google PageSpeed Insights, z lewej strony najważniejsza punktacja wersji mobilnej strony, a po prawo wersja desktopowa.
Strona już po podstawowej optymalizacji przetestowana narzędziem od google PageSpeed Insights, z lewej strony najważniejsza punktacja wersji mobilnej strony a po prawo wersja desktopowa.

3. Content Marketing & BLOG

Jest to jeden z kluczowych elementów całego procesu. Unikalna i chwytliwa zawartość to główne clou całej witryny. To właśnie treść oraz zawartość strony definiuje jej przydatność dla użytkownika, a ten czynnik badają roboty google. Musimy wiedzieć, że im szybciej użytkownik znudzi się zawartością naszej witryny czy po krótkim czasie wyjdzie ze strony albo zwyczajnie nie znajdzie tego, czego szukał, tym gorszy wpływ będzie to miało na całego pozycjonowanie witryny. Jednak działa to podobnie w drugą stronę, im przydatniejsza i chętniej oglądana jest zawartość strony, tym automatycznie pozycja rośnie lub umacnia się w wyszukiwarce.

No dobrze, a po co właściwie jest blog na mojej stronie? Jeśli mam odpowiedzieć w maksymalnym uproszczeniu, to po to, żeby był przydatny dla użytkownika. Dopiero, jeśli blog spełni ten podstawowy warunek, czyli będzie przydatny i pomocny dla czytającego, może on znacząco i pozytywnie wpłynąć na pozycjonowanie.

Chyba każdy by chciał generować dodatkowy ruch na swojej stronie internetowej na poziomie 100-200 wyświetleń dziennie, prawda? Poniżej znajduje się wykres odsłon przykładowego miesiąca Bloga, które prowadzę. Blog jest stosunkowo mały i ma niewiele postów, jednak są to przede wszystkim w 100% autorskie, wartościowe oraz unikatowe treści, które jak widać, generują naturalny ruch.

Statystyki wyświetleń Bloga i postów, którego prowadzę od roku.

4. Pozycjonowanie

Wbrew pozorom pozycjonowanie to nie to samo co SEO. Pozycjonowanie to głównie tzw. umiejętny link building oraz content marketing. Pod tymi pojęciami kryje się budowa odpowiedniej i unikatowej treści na stronie, jak i pozyskiwanie jak najbardziej wartościowych i unikatowych linków prowadzących do pozycjonowanej witryny.

Dla sklepu internetowego, z którym współpracuję, przez rok udało mi się pozyskać ponad 200 tys. wartościowych i często unikatowych linków. Oczywiście z całkowitym pominięciem przestarzałych i często nieefektywnych katalogów firm oraz stron indeksujących zawartość sieci, co może coraz częściej szkodzić niż pomagać. Dzięki temu nabyłem doświadczenie jak budować dobry wizerunek witryny www dla wyszukiwarek, a w szczególności robotów google, które stają się coraz doskonalsze w sprawdzaniu, ocenianiu czy indeksowaniu treści na stronie oraz całych stron internetowych.